29 Mart 2020 Pazar

Acının Tarihine Giriş

Ben göremedim semada gün ışıdığını
Bütün görebildiğim kara bulutlardı
İçimi dolduran toksik karalar, kararlardan
Yapılmıştı tüm hücrelerim, atalarıma değin
Bir yandan DNA'm bastırıyordu, anam diğer yandan
Çocuklara izletilen çizgi filmler yalan
Yanan bir 90lar kuşağı aritmetiği
Ben hep acıyı kutsal bildim
Hissedebilmeyi acıya bahşettim. Ve
Piedra ırmağının kıyısına oturdum ağladım.

Kimi hayaletler sekiz yıl sürdü
Sekiz diyar gezdim saraydan çıkamadım
Ama gel gör ki bir yer vardı ordan döndüğümde
Coşkulanıyordu etlerim tırnaklarım
Acıdan kurtulmak zor, ya;
kapladı yeniden acısal aktörlerim
Ben de tası tarağı toplayıp
Soluğu başka acı aktöründe aldım.

Nereye gittiysem suçlu aradım
Hayat beni sevdi, buna yoramadım
Hep canımı acıttı sandım, cellatı çağırdım
Hele ki bir gün çok ama çok yandığında
Onu sonuncudur sandım
Meğer matruşka misali gitgide büyüyecekmiş ızdırabım. Dedim
Böyle hayat çizgisinin ızdırabından olayım.

Gel zaman git zaman
Aşınıyordu tuzdan damarlarım
Sonra farketti ki haksızım
                   ve
İpleri bendeydi yanan kuklaların

Bugün koskoca bir gemiyi
tüm tahtalarıyla tek tek ovalayıp
Geçmiş suların pasından arındırmak düştü
Ve geçmiş limanlardan öğretici tatlı bir ses
Tuz lekelerim beni affet
Gemim ve ben yol alıyoruz
Haz ve dinginlik limanlarına, atlayın

Öyle bir alan ki, sonsuz metrekarede
Vahşi ağaçların kolları yollara düşer
Her bir dokunuştan yüz bin can türer
Hayvanlar birbirini kıran kırana yer
Çürüklerinden yeni faunalar türer
Yepyeni deneyimler ağzını sulandırır
Cennet papağanlarının

İçlerinden ballı romlar akan sular ve kutsal kitabeler ve el ele yürümeler
Bilinç hiç geri durmuyor bahardan
Kış ortalığın ciğerini titretse de
Ölmüyor kumrular
Ya da milyon tomurcuk 
Vazgeçmiyor doğmaktan
Ölümün acısıyla bir kez daha ölmüyor
Üzerine on beş atlı daha doğuruyor

Sen bu patikalarda kendin seç, kendin ol
İstediğin sarayı inşa et sevdiğinin kollarında
O dev bir ağaç gibidir
Damarlarından çok yıllar gelmiş geçmiş
Hayatın deli akış suyu
Sen o dinginlikle kavrul
Kartallar onu biliyor,
Çöl tilkileri onu biliyor,
Mikroorganizmalar bunu biliyor,
İzle, farkına var, ve ol.

29 Mart 2020

Hiç yorum yok: